...
direct mail

Direct mail: wanneer inzetten?

Direct mail is een vorm van marketing die zowel een online als offline variant kent. Bij de online variant kun je denken aan het verzenden van e-mails. Bij de offline variant gaat het om het verzenden van post. Direct mail is een vorm van marketing die tegenwoordig weer wint aan populariteit. Deze vorm van communicatie met (potentiële) klanten kan gemakkelijk leiden tot meer conversies en omzet. Maar je moet wel weten hoe je het moet gebruiken. Direct mail kan immers ook als hoogst vervelend worden ervaren. Lees hieronder meer over wanneer je direct mail zou moeten inzetten.

Ken je doelgroep en pas de direct mail daarop aan

Wanneer je lukraak post of e-mails gaat verzenden, zullen mensen een niet al te hoge pet van je op hebben. Wanneer je jouw doelgroep goed kent, is het inzetten van direct mail een sterke vorm van marketing. Voorbeeld: stel je hebt een bedrijf in kookspullen en je wilt mensen op de hoogte brengen van het nieuwe assortiment. Sowieso kun je de direct mail dan sturen naar eerdere klanten. Daarnaast kun je altijd kijken of je mensen kunt vinden met interesse in koken.

Zorg dat je boodschap duidelijk is

Direct mail werkt pas als jij weet wie jij bent en wat je bedrijf precies doet. Direct mail moet een duidelijke boodschap hebben. Geen wollige taal, gewoon on point blijven.

Weet wat je wil bereiken

Zorg dat je duidelijk hebt wat je wil bereken met de direct mail. Zorg daarom altijd dat je dit helder hebt en sluit af met een gerichte call to action!

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn