Augmented reality heeft de potentie een “disruptive technology” te zijn, net zoals het internet dat was in de jaren negentig. Dat betekent dat er enerzijds een compleet nieuwe generatie ondernemers zal opstaan die met AR technologie de wereld gaat veroveren. Jeff Bezos zou zonder Amazon immers niet de rijkste man ter wereld zijn geworden, en laten we Jack Ma van Alibaba ook niet vergeten. Anderzijds zullen er ook slachtoffers vallen die de digitale boot gaan missen, denk aan de V&D’s van de wereld die niet op tijd hebben ingespeeld op internet verkopen. Met een augmented reality webshop neem je direct voorsprong op de concurrentie, een ervaren augmented reality keynote speaker helpt je de mogelijkheden van de hype te scheiden. Hoe kun je een augmented reality workshop organiseren en hoe kies je de juiste augmented reality spreker?

 

Hoe organiseer je een augmented reality workshop?

Je hoeft gelukkig niet het wiel opnieuw uit te vinden, er zijn diverse organisaties die je kunnen voorzien van alle hardware, software en informatie om een augmented reality workshop volledig op maat voor de doelgroep invulling te geven. Denk aan deze twee aspecten die samen van groot belang zijn voor een AR lezing:

 

  • AR hardware: Laat niet alleen afbeeldingen van AR brillen zien in een Powerpoint presentatie, zorg dat je ook iets kunt demonstreren. Via projectieschermen kun je een vrijwilliger uit het publiek de AR bril laten gebruiken en de beelden op het scherm laten zien voor de rest. Of deel Cardboard AR brillen uit, die zijn betaalbaar en werken met de meeste smartphones. Dat is uiteraard ook een interessant promotiemiddel.
  • Schakel een augmented reality keynote speaker in: Om deze complexe materie op een begrijpelijke wijze uit te leggen vergt kennis van zaken én inlevingsvermogen. Bespreek vooraf de doelstellingen met de augmented reality keynote speaker, en bepaal de onderwerpen die aan bod moeten komen. Daarbij is niet alleen de inhoud van de presentatie van belang, ook het vermogen om direct in te spelen op vragen en suggesties vanuit het publiek mag zeker niet worden vergeten

 

Is AR een toekomstvisie of hedendaagse realiteit?

Hoewel veel organisaties momenteel nog de kat uit de boom kijken zijn er sectoren waarin AR technologie meer regel dan uitzondering is. Denk aan de automotive industrie of de logistieke sector. Daarnaast mag augmented reality als marketinginstrument zeker niet vergeten worden. Alle informatie over dit onderwerp verzamelen is haast onbegonnen werk, zeker omdat er dagelijks weer nieuwe ontwikkelingen zijn. Een augmented reality spreker kan putten uit een grote bron aan informatie, en zal aan de hand daarvan een selectie maken om snel met AR aan de slag te gaan.

 

Het is haast niet voor te stellen dat smartphones in 2007 het levenslicht zagen, zelfs Steve Jobs van Apple zag toen nog niet het nut in van een App Store. Nu worden er miljarden omgezet in deze sector door de grootste bedrijven van de wereld. Met AR lijkt hetzelfde te gaan gebeuren. Daarbij zullen grote namen nog groter worden, en nieuwkomers hebben volop ruimte om tot de volgende Bezos, Ma of wellicht Musk uit te groeien. Wacht niet tot morgen en begin vandaag al met het organiseren van een augmented reality workshop.

Leave a Reply