Hoe pak je Google Adwords op de juiste manier aan?

Wie slim is met Google Adwords kan er veel uit halen. Wie niet slim is met Google Adwords is vooral veel geld kwijt. In dit artikel vertellen we jou meer over het opzetten van een Google Adwords campagne en hoe je dit het beste kunt aanpakken. Lees snel verder en doe je voordeel met de tips die wij verschaffen.

De juiste keywords vinden

Wanneer je van start gaat met Google Adwords wil je ranken op bepaalde keywords. Daarom is het belangrijk dat je de juiste keywords vindt. Doe je dit niet, dan krijg je niet-relevante bezoekers op je website die alleen maar geld kosten. Daarom is het uitermate belangrijk de keywords te vinden die jouw doelgroep gebruikt. Daarbij is het niet slim om al deze keywords te gebruiken. Aan elk keyword hangt aan ander prijskaartje, dus bepaalde keywords kun je beter links laten liggen wanneer de kosten hiervoor te hoog zijn. Bekijk Google adverteren voor meer informatie.

Het opzetten van een landingspagina

Daarnaast speelt de inrichting van de landingspagina een grote rol in het uiteindelijke resultaat van jouw Google Adwords campagne. Het is top wanneer je relevante bezoekers binnenhaalt, maar wanneer zij niet de informatie vinden waar ze naar op zoek zijn, zullen ze jouw website snel verlaten. Deze ontwikkeling heeft ook nog eens een slechte invloed op de prijs die je per keyword bepaald. Google laat je namelijk meer geld betalen wanneer jouw bouncepercentage hoog is.
In het geval je zelf weinig tijd hebt en geen verstand hebt van Google Adwords is het wellicht een goed idee om een bureau in te schakelen. Zij kunnen jou helpen met het opzetten van een campagne waardoor de kansen op succes groter zijn. Meer weten? Breng dan een bezoek aan conversie optimalisatie.

Leave a Reply