Als websitehouder kan het lastig zijn, om een website of webwinkel onderscheidend te maken van de concurrentie. Door de jaren heen is het aantal websites sterk toegenomen. Dit maakt het steeds lastiger om bezoekers naar je eigen website te lokken. Daarbij is een bezoeker nog geen klant! Hoe verbeter je de conversie van een website, zorg je voor een groter aantal bezoekers, enzovoorts? In dit artikel geven we je drie tips om bij te dragen aan het succes van je website.

Stap 1: zorg voor informatieve content op je website

Om het succes van je webwinkel te vergroten is het allereerst belangrijk om voor informatieve content te zorgen. Denk hierbij niet alleen aan uitgebreide productomschrijvingen, maar bijvoorbeeld ook aan afbeeldingen of zelfs video’s. Een beeld zegt vaak immers meer dan duizend woorden! Een animatievideo laten maken kan tegenwoordig eenvoudig bij een online internetbureau.

Stap 2: bouw een ledenbestand op voor je nieuwsbrief

Een slimme manier om nieuwe producten of bijvoorbeeld kortingsacties snel onder de aandacht van je doelgroep te kunnen brengen, is het versturen van nieuwsbrieven. Probeer om deze reden voor het opbouwen van een e-maillijst te zorgen. Denk aan de e-mailadressen die verzameld worden bij het afwerken van orders, enzovoorts. Houd er wel rekening mee, dat je aan de laatste GDPR-richtlijnen moet voldoen.

Stap 3: adverteer en richt je tot je doelgroep

Bij het opzetten van advertentiecampagnes zijn er verschillende aspecten om rekening mee te houden. Zorg er bijvoorbeeld voor, dat de advertenties specifiek gericht zijn op je doelgroep. Zeker met Google Adwords is het relatief eenvoudig om je doelgroep te bereiken. Target advertenties op specifieke zoekwoorden, op een specifieke regio, enzovoorts. Voor een timmerbedrijf uit Groningen zijn klanten uit Limburg immers bepaald niet aantrekkelijk.

Tip: overweeg ook eens om social influencers in te zetten voor het promoten van producten.

Leave a Reply