...
Test jouw mobiele laadtijd

Test jouw mobiele laadtijd

//Test jouw mobiele laadtijd\\

Heb jij al getest hoeveel procent van jouw website bezoekers je website verlaat door een te langzame laadtijd?
Programmeurs, websitebouwers en SEO’ers opgelet! Google heeft de Test My Site geüpdatet en het is mega gaaf.  Google laat zien hoeveel bezoekers jouw website verliezen vanwege de snelheid van de site. Zelfs geeft Google aan hoe je het kan vergelijken met je concurrenten. De tool test niet alleen hoelang het nodig is om de website/pagina te laden, maar ook hoeveel bezoekers je hierdoor misloopt.
De tool van Google is mega slim en geeft je specifieke actiepunten om de website sneller te maken. Je kan het eenvoudig en snel proberen op testmysite.thinkwithgoogle.com!
Test jouw mobiele laadtijdEn? Hoe goed of slecht kwam jouw website uit de test? De tool geeft feedback op de onderstaande punten, wij zullen deze kort doorlopen.

Prestatie

Bij prestatie draait het allemaal om minimaliseren en optimaliseren van de gegevens die jouw website bezoekers downloaden. Het is belangrijk dat je begrijpt hoe de browser in zijn werk gaat. Een beetje kennis van code is dan ook geen overbodige luxe.

Performance renderen

Goed nu je weet dat alles draait om de prestatie van je website, weet je ook dat je dieper in de code van je website dient te duiken. Heb jij enige HTML, JavaScript en CSS kennis? Zorg er dan voor dat de codes zo efficiënt mogelijk worden ingezet.

Het PRPL Patroon

Vele hebben nog niet eerder gehoord van het PRPL patroon, toch is het een belangrijk aspect bij de laadtijd van jouw website! PRPL staat voor: (push, render, pre-cache en lazy-load). Verdiep je hier eens verder in!

HTTP / 1 naar HTTP / 2

Van HHTP 1 naar http 2! Ja, geloof het of niet, maar we moeten er allemaal aan geloven! Op dit laatste aspect zullen wij wat dieper op de stof in gaan!

Wat is HTTP / 2?

HTTP / 2 is de eerste grote HTTP-protocolupdate sinds 1997, toen HTTP / 1.1 voor het eerst door de IETF werd gepubliceerd. Het nieuwe HTTP-protocol is nodig om te voldoen aan de exponentiële groei van het web.

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn