...
Bedrijfsfilm

Een bedrijfsfilm, heb jij het al?

Waarom is een goede bedrijfsfilm zo waardevol?

Een bedrijfsfilm is een goede manier om je bedrijf te presenteren. Het is een audiovisueel visitekaartje waarmee je je bedrijf voorstelt. Door een interessant, goed gemonteerd verhaal te vertellen, wordt je bedrijf op een positieve manier onder de aandacht gebracht. Als je zo’n film eenmaal hebt laten maken, kan deze voor diverse promotionele activiteiten worden ingezet.

Wat kun je met een bedrijfsfilm?

Een bedrijfsfilm kan voor de promotie van je bedrijf gebruikt worden en kan op verschillende manieren worden ingezet. Het is een goede manier om potentiële klanten of partners kennis te laten maken met je bedrijf. Het filmpje kan op de website van je bedrijf getoond worden, maar ook op social media geplaatst worden. Daarnaast is een uitzending op nationale of regionale televisie een mogelijkheid. De film kan ook op DVD of BlueRay verspreid worden en aan klanten of vertegenwoordigers meegegeven worden.

Voordelen van een bedrijfsfilm

Het grootste voordeel van een bedrijfsfilm is dat deze het mogelijk maakt om je bedrijf te presenteren en je bedrijfsverhaal te vertellen, zonder dat er een hoop tekst gelezen hoeft te worden. Door de beelden, teksten en eventuele muziek wordt het levendig en boeiend. Mensen zullen geprikkeld worden en hun interesse wordt eerder gewekt. Door de combinatie van bewegend beeld en geluid lukt het beter om een bepaalde sfeer over te brengen dan met slechts geschreven woorden of foto’s. Een bedrijfsfilm geeft een complete eerste impressie van je bedrijf. Als je eenmaal een goede bedrijfsfilm hebt, kan deze vaker gebruikt worden. Deze investering loont zich dus op langere termijn.

Waar moet een goede bedrijfsfilm aan voldoen?

De film moet natuurlijk passen bij de doelgroep. Als deze vooral jongeren moet aanspreken, wordt het een andere film dan wanneer deze voor vertegenwoordigers bedoeld is. Het verhaal, montage en gebruik van geluids- en beeldeffecten moet passen bij de boodschap. Het is natuurlijk vooral belangrijk dat de film boeiend en actueel is en tevens het bedrijf goed weer geeft. De boodschap moet duidelijk zijn, met een logische opbouw. Een goed verhaal is dus essentieel. Dit verhaal moet vervolgens vertaald worden naar scènes, die goed gemonteerd worden, zodat de film een samenhangend geheel wordt. Je kunt je bedrijfsfilm laten maken door bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Denk hierbij aan een bedrijf als CompanyFilms, een creatief filmproductiehuis.

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn