...

Hoe herkenbaar is de huisstijl van jouw bedrijf?

Het is belangrijk dat je de huisstijl van je bedrijf herkenbaar en duidelijk laat terugkomen. Het is de basis van de visuele identiteit van je bedrijf. Het geeft een duidelijk beeld waar jouw bedrijf voor staat en wat je als bedrijf wilt overbrengen. Onder de huisstijl vallen onder andere de naam, het logo, kleuren, lettertype en beeldmateriaal. 

Hoe laat je de huisstijl van je bedrijfswebsite terugkomen op promotiemateriaal?

Voor de klant is de huisstijl de eerste indicatie met wat voor bedrijf het te maken heeft. Het is daarom belangrijk dat de huisstijl een goede indruk achterlaat over jouw bedrijf. Het moet voor men duidelijk en herkenbaar zijn waar het bedrijf voor staat. Ook voor de medewerkers is het handig om te zien hoe zij namens het bedrijf naar buiten kunnen treden. De huisstijl zorgt voor herkenningspunten voor de klant. Hoe vaker dezelfde uitingen voorbijkomen, hoe sneller het bedrijf wordt herkend. Hierdoor komen bedrijven in de top of mind en zal men het sneller over je bedrijf hebben. Door de herkenbaarheid van de huisstijl bouw je vertrouwen op waar men naar op zoek is. Wanneer je bedrijf dit uitstraalt voelen klanten zich prettig en doen zij graag zaken met jou. Daarom is het belangrijk dat wat je wilt overbrengen terugkomt in de huisstijl.

Benadruk de boodschap!

De huisstijl zijn alle herkenbare beeldelementen die worden gebruikt in alle communicatiemiddelen. Zo komen deze grafische elementen terug in briefpapier, visitekaartjes, flyers, offertes, e-mails, bedrijfskleding en de website. Hierdoor creëer je een duidelijk beeld van jouw bedrijf en is het een krachtig middel voor je branding. Een belangrijk design-element is het lettertype. Een slecht gekozen lettertype kan vaak niet worden hersteld door andere design-elementen. Het bepaalt de toon van je uitingen en zet de boodschap kracht bij. Daarbij komt het plaatsten van te veel content je uiting ook niet ten goede. Selecteer enkel wat noodzakelijk is en laat het overige achterwegen.

Wat wil je uitstralen?

Het is dus van belang dat de huisstijl een duidelijk beeld geeft van wat je als bedrijf wilt uitstralen. Hierbij wordt met een thema gewerkt die bij dit beeld past zoals het logo, kleuren en beeldmateriaal. Deze laat je terugkomen in al je communicatie uitingen zowel intern als naar buiten toe.

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn