...
AdWords

3 quick wins voor AdWords-beginners

Search Engine Advertising (SEA) is een vak apart, daarom is het ook interessant om dit uit te besteden bij een gespecialiseerd marketingbureau. Wil je toch beginnen met zelf een Adwords campagne opzetten? Of ben je al begonnen en wil je tips om je SEA te verbeteren? In samenwerking met Blue Dragon – specialisten in SEA hebben wij 3 quick wins voor AdWords-beginners op een rijtje gezet!

Tip 1: Target op demografie

We starten direct met in onze ogen de belangrijkste tip. Namelijk het targetten van demografie. Als ondernemer weet je vaak maar al te goed wat je doelgroep is. Daarom is het belangrijk om met demografische targeting je advertenties af te stemmen op leeftijd, ouderlijke status of het geslacht van je doelgroep. Target dus op mensen die passen bij je doelgroep en het meest geïnteresseerd zijn in de producten/diensten die je aanbiedt.

Tip 2: Maak advertentiegroepen per keyword aan

Voor een hoge CTR, meer conversies en lage campagnekosten is een goede match tussen keyword, advertentie en landingspagina enorm belangrijk. Elke advertentie moet zo relevant mogelijk zijn voor het keyword dat eraan gekoppeld is. Op het moment dat je ervoor kiest om alle zoektermen aan één advertentiegroep toe te voegen, dan sluiten je advertenties nooit goed aan op alle keywords. Wat je campagne zeker niet ten goede komt. Daarom is het van belang om voor elk keyword een aparte advertentiegroep op te zetten. Zo kun je de advertenties specifiek op één keyword optimaliseren.

Tip 3: Niet-relevante keywords uitsluiten

De laatste quick win voor Adwords-beginners is het uitsluiten van niet-relevante keywords. Door deze keywords die helemaal niet relevant zijn uit te sluiten voorkom je onnodige kosten. Je wilt natuurlijk niet advertentiegeld uitgeven op verkeerde termen. Ga dus op zoek naar relevante zoekwoorden en sluit niet-relevante zoekwoorden uit voor je AdWords campagne.

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn