Growth is een veel genoemd begrip binnen het bedrijfsleven. Vooral startups hebben belang bij snelle groei van hun nieuwe bedrijf. Begrippen zoals growth hacking, growth marketing en online marketing worden ingezet om snelle groei (growth) te bereiken.

In feite is growth marketing niets meer dan een combinatie van meerdere elementen waarmee je groei voor je bedrijf kunt realiseren. Hiermee wordt voornamelijk het gebruik van online marketing bedoeld. Door het inzetten van de juiste marketingmiddelen zoals het optimaliseren van de bedrijfswebsite voor de zoekmachines.

Zoekmachine adverteren.

Het inzetten van search engine advertising (SEA) en de mogelijkheid om alle acties te meten met analytics maken het mogelijk om met growth marketing een snelle groei te realiseren.

Content marketing voor het bereiken van uw doelgroep.

Content marketing om uw doelgroep te bereiken met probleemoplossende content. Die vervolgens weer leidt tot conversie en of nieuwe leads voor uw business.

Social media adverteren.

Ook Social media adverteren op platformen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram en dergelijke is een onderdeel van growth marketing.

E-mail marketing voor een optimale klant bedrijfsrelatie.

Met het verzamelen van waardevolle leads van uw doelgroep. Kunt u een vertrouwensband scheppen en een klant bedrijfsrelatie opbouwen. Dit is een belangrijk aspect binnen de growth marketing. Door de juiste inzet van e-mail marketing kunt u potentiële klanten die op uw nieuwsbrief lijst staan laten converteren naar betalende klanten.

growth marketing

De juist marketing mix.

Growth marketing is dus niets meer dan het bepalen van de juiste marketing strategie voor het behalen van uw doelen. De inzet van data marketing, growth hacking en online marketing tools voor een betere SEO strategie, om hier vervolgens een mooie mix van te maken die bij uw bedrijf en budget past heet growth marketing.

Waar moet je opletten bij growth marketing?

Internet marketing is een vak apart, een specialisme dat in het begin nog redelijk eenvoudig te volgens was. Maar door de komst van de vele mogelijkheden op het gebied van technologie. Het steeds slimmer worden van algoritmes van zoekmachines en social media platformen en onder andere kunstmatige intelligentie zijn de mogelijkheden binnen de internet marketing eindeloos en zeer gespecialiseerd geworden.

growth marketing

Online growth marketing uitbesteden.

Ook online marketing is een welvarende business. De groei van de vele online marketing bureaus over de hele wereld bepleit dat. Als ondernemer wil je bezig zijn met hetgeen waar je het beste in bent. Je wilt daarom growth marketing uitbesteden een aan bedrijf dat hierin gespecialiseerd in is.

Daarnaast wil je met je investering groei realiseren. Een goed internet marketing bureau begrijpt dit, en kan met de juiste tools uw bedrijf laten groeien. Neem daarom bijvoorbeeld contact op met growthmedia.nl.

Een bedrijf dat met verschillende diensten in online marketing ondernemers kan helpen om meer groei te realiseren. Meer groei betekent tenslotte meer omzet, en bij een juiste bedrijfsvoering meer winst.

growth marketing

Traditioneel adverteren en online marketing.

Hoewel traditionele marketingmiddelen niet zijn uitgesloten voor het behalen van groei. Is het vooral de online marketing waar je als bedrijf mee bezig wilt zijn. Veel bedrijven geven nog altijd veel geld uit aan reclame folders, advertenties in kranten en tijdschriften en zelfs op tv. Dit alles voor een groot bereik.

Traditionele marketing is duur en niet te meten en optimaliseren.

Het nadeel van deze traditionele marketing oplossingen is dat ze duur zijn en je het resultaat niet kunt meten. Omdat je niet kunt meten wie je folders leest, en of advertentie ziet kun je dit nooit optimaliseren. Je weet niet wie er welke actie onderneemt op het zien van een van deze uitingen.

En weet je dus ook niet wat je zou kunnen verbeteren om te zorgen dat de conversie die afkomstig is van deze marketing middelen te verhogen.

A/B testen met gegevens.

Bij growth marketing op het internet kan dit wel. Alles is meetbaar en kun je elke stap die je zet ook weer A/B testen om te zien wat betere resultaten oplevert. Vervolgens kun je de verbeterde versie van je advertenties ook weer optimaliseren door hier weer sets van te maken, en met de gegevens die je hebt verzameld kun je die weer op een andere manier testen.

Potentiële klanten onderscheiden van echte betalende klanten.

Zo kun je met e-mail marketing voor een onderscheidt maken tussen al je nieuwsbrieflezers. Door hun gedrag op een bepaalde mail te meten, kun je de onderverdelen in meerdere funnels (categorieën) Zo kun je meten wie er bijvoorbeeld op de CTA knop klikt. Welke van deze mensen daadwerkelijk iets hebben aangekocht.

Vervolgens kun je de klanten die iets hebben aangekocht splitsen van de potentiële klanten die wel op je lijst staan maar nog niets hebben gekocht, om hier aparte (beter converterende) nieuwsbrieven voor te maken.

Zo zijn de mogelijkheden binnen de growth marketing eindloos. Dit is ook de reden waarom grote bedrijven en startups met voldoende investeringskapitaal kiezen voor een hecht team dat tenminste uit een online marketing expert, growth hacker, webdesigner en een data analist bestaat.

 

 

 

 

 

Leave a Reply