...

Online marketing inzetten voor jouw organisatie

Het aantal gebruikers op mobiele devices is de afgelopen jaren enorm toegenomen en daardoor ook niet ontgaan aan de marketing bureau’s. Er zijn de afgelopen jaren zelfs een aantal bureau’s opgericht die zich volledig richten op mobiel. Dat het aantal gebruikers hoog is en het bereik groot, dat is duidelijk! Maar is mobiel adverteren wel altijd het juiste kanaal? Bekijk goed of het voor jouw organisatie ook aan de orde is of dat jouw organisatie wellicht beter aansluit op andere (online) marketing kanalen. Hoe bepaal je welk kanaal voor jouw organisatie het beste werkt?

Doelgroep bepalen

Allereerst is het noodzakelijk om jouw doelgroep te bepalen en te kennen. Wanneer je namelijk de doelgroep goed in kaart gebracht hebt, kun je ook tot in detail na gaan en bepalen waar deze doelgroep actief is. Op deze manier wordt direct duidelijk welk kanaal ingezet moet worden. Hieronder een aantal voorbeelden:
Voorbeeld 1) Wanneer jouw doelgroep bestaat uit zakenlui tussen de 25-50 zal LinkedIn een geschikt kanaal zijn als het gaat om de verkoop van zakelijke producten/diensten.
Voorbeeld 2) Wanneer jouw doelgroep bestaat uit jongeren tussen de 14-20 en je wilt een nieuwe game aan de man brengen, is SnapChat bijvoorbeeld een goede optie.
Zoek de doelgroep en bereik deze met jouw marketingtools!
Wanneer je zelf niet de kennis hebt om uit te zoeken waar jouw doelgroep zich bevind, is het een optie om een online marketing bureau in te schakelen. Deze bureau’s hebben inzicht in de online markt en kunnen op deze manier een goede analyse maken. Wanneer er zelfs uit deze analyses geen duidelijke conclusie te trekken valt, is het inzetten van internet als kanaal altijd een goede optie. Adverteren in bijvoorbeeld Google is voor ieder product en/of dienst interessant, er wordt namelijk door iedere internetgebruiker informatie gezocht via de zoekmachine gigant.
Bron: http://sensmarketing.nl/ 

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn