...
Merknaam bedenken - Techness

De kracht van een sterke merknaam

De kracht van een sterke merknaam

Wat is het doel van een sterke merknaam? Klanten aantrekken, loyaliteit opbouwen of misschien wel personeel motiveren en aantrekken? In ieder geval hebben ze allemaal een ding gemeen: make money!
Er wordt vaak veel geld gespendeerd aan het design, de productlancering en de promotie van het merk. Zeker belangrijk, maar vergeet niet om verder te kijken dan dat. Maak effectief gebruik van de waardevolle eigenschappen die je merk bezit. Een sterk merk is nodig om geld te verdienen!

Wat kun je leren van Google, Apple en Amazon?

Je kent alle drie de merken. Waarom? Een van de redenen is dat ze klanten aan zich weten te binden. Het trio heeft allemaal een platform waarmee ze klanten langer aan zich weten te binden. Zo heeft Apple de App Store en iTunes en Google bijvoorbeeld de Androidsystemen die nodig zijn om Google Maps te gebruiken. Ondanks de crisis van de afgelopen jaren gingen deze bedrijven juist beter presteren. Maar dit is allemaal begonnen met een sterke naam die een positieve reactie uitlokken bij consumenten. Apple blijft daarvan een goed voorbeeld met producten en diensten als de iPhone, iPad en iTunes.

Merknaam bedenken - TechnessEen merknaam bedenken

Een merknaam bedenken vraagt voor elk naamproject om een unieke aanpak. Bovendien is een merknaam bedenken niet voor elke onderneming interessant. Wanneer een bedrijf onderscheidende producten of diensten aanbiedt en actief is buiten de lokale regio is het aan te raden een sterke merknaam te bedenken. Zo bescherm je de naam van jouw bedrijf of product en wek je vertrouwen op bij de consument. Waar voorheen bijvoorbeeld een etalage belangrijker was, vervuld nu de merknaam en een slogan steeds meer een belangrijke rol. De eerste indruk vindt nu vaker plaatst op het wereldwijde web.

“Merknamen worden door Google en andere zoekmachines erkent”

“Tips voor een merknaam bedenken”

“Een merknaam bedenken is, zoals we hierboven opmerkten, voor elk naamproject anders. Toch heeft TECHNESS voor jou wat tips verzamelt voor het bedenken van een merknaam:
1. Zorg dat je merknaam makkelijk uit te spreken is door de doelgroep. Uitspraak, spelling en de lengte zijn belangrijke elementen. Je wilt niet dat mensen je merknaam verkeerd uitspreken.
2. Wees uniek! Vergeet niet te checken of je merknaam al bestaat of ergens veel op lijkt. Dit kan anders een vervelende situatie worden in de rechtszaal. Gebruik je merknaam juist om je te onderscheiden van concurrenten.
3. Check je merknaam in verschillende regio’s en ook in andere talen. Je wil de juiste emotie oproepen, zonder een negatieve associatie.
4. Denk ook aan het visuele aspect. Mensen onthouden nou eenmaal meer van wat ze zien dan van wat ze horen. Denk na over de kleur van je merknaam en de reactie van de consument. Je wil dat je merknaam positief opvalt.
5. Het lukt niet altijd, maar het is zeker een pluspunt als je merknaam al een beetje verklapt waar je zaken in doet.
6. TECHNESS raad je aan om je merknaam tenminste van één van de volgende kwaliteiten te voorzien: uniek, onderscheidend, fantasierijk, positief en visueel.

Een merknaam verzinnen met een klein beetje hulp

Een merknaam verzinnen is niet voor iedereen weggelegd. Soms mis je daarvoor net dat kleine beetje creativiteit of heb je simpelweg te weinig tijd. Bedrijven als Brandio helpen je graag en combineren jouw eigen input met hun eigen creativiteit en ervaring.

Merknaam bedenken - Techness

Brandio neemt het bedenken van een merknaam erg serieus! Het iets persoonlijks, daarom willen ze je eerst beter leren kennen. Dat spreekt ons enorm aan. Vervolgens gaat Brandio de markt analyseren en vinden er brainstorm sessies plaats. Daarna vindt het ontwerpproces plaats. Verschillende ontwerpers gaan aan de slag met het designen van een merkidentiteit. De ontwerpen worden aan jou gepresenteerd en tot slot gerealiseerd.

Delen:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn